Párkrát jsem se už zamýšlel, jaký je vlastně poměr živého vysílání různých pořadů v televizi, které jsou označovány jako LIVE. Rozumějte, kolik % pořadu je skutečně živě, a jaká část programu je vysílána ze záznamu.

Největší podíl živého vysílání bych odhadoval u sportovních přenosů, naopak nejméně u zpravodajských pořadů, kde je velký podíl předtočených reportáží. Ale i zde byl v minulosti cítit trend zvyšování podílu živého vysílání.

Rozhodl jsem se, že to změřím, a jako modelový příklad jsem použil dnešní vysílání pořadu Talentmánia na TV Nova. Po pravdě jsem si myslel, že živého vysílání, tedy po odečtení reklam a různých vložených reportáží, bude méně než 50%, protože mi pořad při sledování přišel hodně rozkouskovaný.

Výsledek mě ale překvapil. Z více než dvě hodiny a osmačtyřicet minut trvajícího pořadu bylo zhruba 32 minut živých vystoupení účinkujících, k tomu další více než hodina a čtvrt živých vstupů. Předtočené reportáže a upoutávky zabíraly pouze necelých 23 minut, a reklam jsem naměřil něco málo přes 36 minut (myšleno reklamy uprostřed pořadu, reklamní bloky před a po vysílání jsem do statistiky nezapočítal).

Procentuální poměr živého vysílání ku záznamům a reklamám je tedy 65:35, což je lepší, než jsem čekal. Reklamní breaky přesto zabírají úctyhodných 21%, tedy více než jednu pětinu doby vysílání pořadu.

Graf sledovanosti pořadu Talentmania 30.10.2010

Graf sledovanosti pořadu Talentmania 30.10.2010

« »